Wróć

Strategia komunikacji dla szpitala

Klient: Szpital Pro-Familia

Kanały komunikacji

  • Facebook
  • Instagram
  • działania offline
  • Meta Ads

Wykonane usługi

  • plan marketingowy
  • organizacja cyklicznych eventów edukacyjnych
  • kompleksowa obsługa marketingowa
  • realizacja materiałów foto-wideo
  • stworzenie key visual
  • obsługa kampanii reklamowych

Problem Klienta

Branża medyczna niesie ze sobą wiele wyzwań, ponieważ wiąże się z dużą dynamiką zmian oraz obostrzeniami w zakresie reklamy. Problemem szpitala była niespójna komunikacja marketingowa oraz brak wskazania w niej niewątpliwych atutów placówki, takich jak pracujący w niej eksperci czy realizacja usług w ramach kontraktu z NFZ. W świadomości pacjentów szpital był postrzegany jako realizujący jedynie zlecenia prywatne oraz kojarzył się głównie z opieką okołoporodową.

Nasze rozwiązania

Plan marketingowy

Napisaliśmy plan marketingowy, w którym określiliśmy główne wyzwania szpitala oraz plan komunikacji w mediach społecznościowych. Skupiliśmy się wokół 3 głównych działań: komunikacja, edukacja oraz relacje z pacjentami. Na podstawie analizy opracowaliśmy wytyczne do działań marketingowych.

Obsługa social media

Facebook i Instagram to przestrzeń bezpośredniego wsparcia pacjentów. Dedykowany profil rodze_w_rzeszowie dla przyszłych mam oferuje kompleksową wiedzę o ciąży, możliwość zadawania pytań ekspertom oraz dostęp do profesjonalnych informacji. Na głównych kanałach prezentujemy sylwetki specjalistów, możliwości szpitala oraz innowacyjne rozwiązania medyczne. Interaktywne sesje Q&A z lekarzami pomagają pacjentom eliminować obawy, poznawać szczegóły procedur i budować relację z personelem. Komunikacja oparta na wiedzy i trosce o pacjenta.

Kampanie Meta Ads

Nasze kampanie to precyzyjne narzędzie marketingowe, służące do maksymalizacji efektywność komunikacji. Dzielimy je na dwa kluczowe typy: kampanie budujące świadomość i kampanie edukacyjne, które celują w ściśle wyselekcjonowane grupy pacjentów.

Wideo

Realizujemy materiały wideo, które dokładnie odpowiadają na specyficzne potrzeby szpitala. Prezentujemy sylwetki lekarzy, pokazujemy zaawansowane procedury medyczne, tworzymy materiały edukacyjne dla pacjentów. Każdy materiał projektujemy z myślą o budowaniu zaufania, redukcji obaw pacjentów i ich maksymalnym zaangażowaniu w proces leczenia.

Efekty

  • ponad 2000 osób obserwujących kanał rodze_w_rzeszowie w 3 miesiące 
  • wzrost zasięgów kanału na Facebooku o ponad 100%
  • zwiększenie docieralności postów o ponad 43%
  • miejsca na organizowane Dni Otwarte Porodówki są rezerwowane w 3 minuty po udostępnieniu linku do zapisów. Frekwencja wynosi 100%
  • zbudowanie rozpoznawalności i zaufania wśród pacjentów
  • poprawa relacji z pacjentami, która wpływa na zwiększenie interakcji i wiadomości
  • zwiększenie udziału w liczbie wykonywanych porodów w województwie,
  • zwiększająca się liczba pacjentek zapisujących się na badania prenatalne
  • zwiększająca się liczba pacjentów promowanych poradni specjalistycznych
  • wzrost prestiżu placówki- szpital profesjonalny, nowoczesny i godny polecenia
Sprawdź, jak możemy pomóc Twojej firmie
 
Napisz do nas