“Nie mogę ci wiele dać, bo sam niewiele mam…” - z pewnością nie tak, jak śpiewał zespół Perfect, powinna brzmieć obietnica marki. Jednak dlaczego im krótsza, tym lepsza, bo konkretniejsza? W jaki sposób rozpoczyna komunikację z odbiorcami Twojej marki? I dlaczego nie powinna sugerować więcej, niż sam użytkownik może otrzymać?
“Obiecuję Ci...”
No właśnie, czym jest ta obietnica? To słowa, które stoją za Twoją marką. Odpowiedź na bolączkę Twojego klienta, czyli to, co powoduje, że chce kupić Twój produkt lub skorzystać z usługi, a dalej w jaki sposób i dlaczego Twój produkt/usługa zmieni jego życie i czego w ten sposób uniknie.
W skrócie obietnica - prosto i na temat przekazuje odbiorcy, czego może się spodziewać, za co Twój biznes bierze pełną odpowiedzialność. To gotowa odpowiedź na pytanie klienta: “a tak właściwie, to czym zajmuje się Twoja marka? i dlaczego mam wybrać Was, a nie konkurencję?”. Przykład? Oto i dwa:
1/ BMW: “Najlepsza maszyna do jazdy”
2/ Lego “Radość budowania. Duma stworzenia.”
Dlatego tak ważne jest, by na obietnicę nie składały się puste i magiczne słowa, a przekonanie Twojego klienta, że zapewnisz mu dokładnie to, czego potrzebuje. I co ważne… znajdzie on w tym poparcie.
“Drogi odbiorco…”
Właśnie kim jest odbiorca Twojej obietnicy? Czy znasz swoją grupę docelową, potrafisz opisać idealnego klienta, który jest kluczowy dla Twojego biznesu? Jeżeli tak - to Twój fundament do działania. Podczas warsztatów szczegółowo rozkładamy na części potrzeby klientów Twojego biznesu, by poznać ich “bolączki” i wrócić z komunikatem zwrotnym, który będzie po prostu - w punkt. Właśnie dzięki takiemu poznaniu znajdziesz (niczym rzutki do tarczy) argumenty popierające Twoją obietnicę.
Celujemy w źródło
Nie obiecuj tego, czego nie możesz dać. Lub nie zapewniaj wszystkiego. Obietnica marki to nie chwilowe hasło przyświecające kampanii reklamowej, a stałe i przemyślane zobowiązanie. To część planu, który prowadzi Twoją markę do celu - budowania rozpoznawalności w świadomości użytkowników, które przekłada się na zyski! I tu pojawia się trzeci przykład to Volvo - czyli bezpieczeństwo.
Obietnica marki to stały element na stronie www, prowadzonych kanałach social media, ulotkach, folderach, dlatego tak ważne jest by była dobrze i mądrze dopasowana. Bo to właśnie ona pozostaje w pamięci użytkowników niczym pinezka i w chwili pojawienia się potrzeby - szybko o sobie przypomni.
Jeżeli zastanawiasz się nad działaniami, które przełożą się na skuteczne efekty dla Twojej firmy - skontaktuj się z nami! Razem opracujemy obietnicę Twojej marki i nie tylko…!