Powrót do artykułów

Nie daj się przescrollować - czyli pisz tak, by chcieli czytać

12 czerwca 2023

Konkurencja o uwagę odbiorcy jest ogromna, a liczba tekstów w Internecie… jeszcze większa. Dlatego jeśli chcesz przyciągnąć zainteresowanie czytelników i sprawić, aby chcieli pozostać z Tobą i Twoją marką na dłużej - czytaj dalej.

“Zaczep” już na starcie

W oceanie informacji, które są dostępne na wyciągnięcie ręki, musisz wyróżnić swój tekst od reszty. Zaskakujące pytanie, ciekawy fakt, kontrowersyjne stwierdzenie - to tylko kilka sposobów, aby przykuć uwagę od samego początku. Często to właśnie tytuł lub pierwsze zdanie decyduje, o tym czy ktoś kliknie w artykuł, reklamę, posta. Pamiętaj - pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie!  

Nie zanudzaj - inspiruj

Twórz treści, które będą dla odbiorcy trafioną inspiracją, wartościową poradą lub ciekawym rozwiązaniem. Upewnij się, że Twój tekst zawiera treści dostosowane do potrzeb i zainteresowań Twojego odbiorcy. Co to znaczy? Unikaj posługiwania się potoczną mową w stosunku do grona doktorów i profesorów. I nie używaj pojęć naukowych wśród grupy podróżników, którzy preferują raczej luźne treści. Nie bój się wykorzystywać przykładów, statystyk czy badań, a jednocześnie nie zapominaj o autentyczności i unikalnym przekazie swojego tekstu.

Dziel się swoimi emocjami i doświadczeniem

Wykorzystaj storytelling, aby opowiedzieć historię lub przedstawić sytuację, która poruszy czytelnika. Wywołaj uśmiech, współczucie, zaskoczenie lub ciekawość - to sprawi, że tekst stanie się bardziej osobisty dla odbiorcy i będzie mógł się z nim utożsamić. Pamiętaj, że emocje pomagają budować więź między Tobą, a czytelnikiem, co przekłada się na większe zaangażowanie. Nie skupiaj się na samym produkcie lub usłudze, zamiast tego twórz treści, które będą gromadzić odbiorców. To oni z czasem staną się częścią oddanej społeczności.

Dbaj o szczegóły

Ostatnia, ale nie mniej ważna wskazówka - zadbaj o poprawność pisowni, interpunkcję i stylistykę. To zapewni Twojemu tekstowi zrozumiałość, wiarygodność i autentyczność. Stosowanie tych zasad pomoże w skutecznej komunikacji z odbiorcą, a także poprawi estetykę i czytelność. Nie przestrzegając zasad poprawności językowej, skazujesz swój tekst na brutalne przesrollowanie. Dlaczego? Twój odbiorca pogubi się w potoku słów, zanim zdąży dotrzeć do treści, którymi jest faktycznie zainteresowany, przez co szybciej zniechęci się do dalszego czytania. 

Podziel się z innymi!

Artykuły z tej samej kategorii

W jakie działania marketingowe inwestować, by liczyć zyski?

W jakie rozwiązania marketingowe zainwestować, żeby na tym zarobić i nie przepalić budżetu? Czy dobrym wizerunkiem można zarobić? Czy to pytanie pojawia się w Twojej głowie? Odkładasz swoją decyzję na czas bliżej nieokreślony? Jeśli to brzmi znajomo, mamy dla Ciebie kilka rad. Czy warto osobiście prowadzić marketing w firmie? Sąsiad polecał nakręcić promo video - […]
Przeczytaj

Brak czasu zabija Twoje media społecznościowe

Z mediami społecznościowymi jest jak z pójściem na siłownię… Na początku czujemy ekscytację. Mamy ogromny zapał i milion pomysłów na minutę. Jesteśmy gotowi, żeby w końcu działać - zmotywowani i podekscytowani. Nie ma dla nas rzeczy niemożliwych - czujemy ten wiatr we włosach. Mamy taką moc, że zamiast 45 minut na orbitreku, chcemy ćwiczyć 3h […]
Przeczytaj

Dlaczego klient ma kupić u Ciebie, a nie u konkurencji?

Powiedzmy, że prowadzisz sklep z elektroniką. Konkurencja jest ogromna - rynek jest wręcz przesycony asortymentem, który oferujesz. Klienci mają farta - mogą przebierać w produktach, porównywać ceny i wybierać najlepszą opcję dla siebie. Tutaj to oni są górą i to oni decydują do którego sklepu “wejdą”. Jak więc przekonasz potencjalnego Klienta, żeby wybrał właśnie Twoją […]
Przeczytaj