Powrót do artykułów

Jak Cię widzą, tak Cię piszą - czyli o badaniu Twoich Klientów

17 marca 2023

Często przedsiębiorcy prowadzący swój biznes uważają, że wiedzą wszystko na temat swojego rynku i swojej grupy docelowej, aż tu nagle… spadek sprzedaży,  negatywne opinie albo nowa konkurencja, która wnosi świeżość w branży.  Musisz reagować na zmiany i mieć oczy dookoła głowy - a Twoim trzecim okiem mogą być badania marketingowe. Bo pamiętaj, jak Cię widzą, tak Cię piszą 🙂

Zadowolenie Klienta - sukces Twojego biznesu

Biznes to Klienci. A Klienci to zysk i sukces. Dlatego tak ważne jest rozumienie i reagowanie na ich potrzeby i bolączki. A jak najlepiej sprawdzić co myślą o Twojej firmie Klienci? Przy pomocy badań satysfakcji klienta.  

Zadowolenie Klienta to nic innego, jak stan emocjonalny po dokonaniu zakupu lub skorzystaniu z usługi, na które wpływa wiele czynników, o których dowiecie się w kolejnym wpisie. Dzisiaj skupimy się na tym, dlaczego badania satysfakcji są ważne.

Nic nie dzieje się bez przyczyny - jeśli widzisz, że Twoi Klienci uciekają do konkurencji lub gwiazdki na Twojej wizytówce Google spadają szybciej niż wskaźnik paliwa - reaguj! Przeprowadź ankietę online, wydrukuj ankietę i rozdaj swoim Klientom lub po prostu przeprowadź wywiad. 

Nowy produkt - hit czy kit?

Chcesz wprowadzić na rynek mopa do podłóg z funkcją odtwarzania muzyki? Zamiast inwestować cały majątek w nowe technologiczne cudo, najpierw zastanów się czy:

  • jest już taki produkt na rynku? (nie musisz szukać - nie ma, bo jeśli by był, to mielibyśmy go w naszym biurze),
  • znajdziesz grupę pasjonatów, którzy śpiewają i tańczą przy zmywaniu podłóg (czy jest ktoś kto tego nie robi?!). 

Tak naprawdę odpowiedź na wszystkie pytania znajdziesz przeprowadzając badanie marketingowe.  Bez znaczenia czy wybierzesz ankietę i roześlesz ją do swoich Klientów, czy zaprosisz grupę osób do wspólnego sprzątania i tańczenia - tylko w taki sposób dowiesz się czy Twój nowy produkt jest w stanie zaistnieć na rynku i zaspokoić potrzeby konsumentów. 

W ramach strategii marketingowej przeprowadzimy dla Ciebie badanie marketingowe - a jego cel i metodologię dobierzemy uwzględniając potrzeby Twojej marki. Co zyskujesz?

  • jesteś o krok przed bezpośrednią konkurencją - znasz potrzeby Klientów, reagujesz i masz przewagę, 
  • poznajesz swoje słabe strony - wiesz, które elementy wymagają poprawy, a to już coś - teraz może być tylko lepiej. 

Podziel się z innymi!

Artykuły z tej samej kategorii

W jakie działania marketingowe inwestować, by liczyć zyski?

W jakie rozwiązania marketingowe zainwestować, żeby na tym zarobić i nie przepalić budżetu? Czy dobrym wizerunkiem można zarobić? Czy to pytanie pojawia się w Twojej głowie? Odkładasz swoją decyzję na czas bliżej nieokreślony? Jeśli to brzmi znajomo, mamy dla Ciebie kilka rad. Czy warto osobiście prowadzić marketing w firmie? Sąsiad polecał nakręcić promo video - […]
Przeczytaj

Brak czasu zabija Twoje media społecznościowe

Z mediami społecznościowymi jest jak z pójściem na siłownię… Na początku czujemy ekscytację. Mamy ogromny zapał i milion pomysłów na minutę. Jesteśmy gotowi, żeby w końcu działać - zmotywowani i podekscytowani. Nie ma dla nas rzeczy niemożliwych - czujemy ten wiatr we włosach. Mamy taką moc, że zamiast 45 minut na orbitreku, chcemy ćwiczyć 3h […]
Przeczytaj

Dlaczego klient ma kupić u Ciebie, a nie u konkurencji?

Powiedzmy, że prowadzisz sklep z elektroniką. Konkurencja jest ogromna - rynek jest wręcz przesycony asortymentem, który oferujesz. Klienci mają farta - mogą przebierać w produktach, porównywać ceny i wybierać najlepszą opcję dla siebie. Tutaj to oni są górą i to oni decydują do którego sklepu “wejdą”. Jak więc przekonasz potencjalnego Klienta, żeby wybrał właśnie Twoją […]
Przeczytaj