Często przedsiębiorcy prowadzący swój biznes uważają, że wiedzą wszystko na temat swojego rynku i swojej grupy docelowej, aż tu nagle… spadek sprzedaży, negatywne opinie albo nowa konkurencja, która wnosi świeżość w branży. Musisz reagować na zmiany i mieć oczy dookoła głowy - a Twoim trzecim okiem mogą być badania marketingowe. Bo pamiętaj, jak Cię widzą, tak Cię piszą 🙂
Zadowolenie Klienta - sukces Twojego biznesu
Biznes to Klienci. A Klienci to zysk i sukces. Dlatego tak ważne jest rozumienie i reagowanie na ich potrzeby i bolączki. A jak najlepiej sprawdzić co myślą o Twojej firmie Klienci? Przy pomocy badań satysfakcji klienta.
Zadowolenie Klienta to nic innego, jak stan emocjonalny po dokonaniu zakupu lub skorzystaniu z usługi, na które wpływa wiele czynników, o których dowiecie się w kolejnym wpisie. Dzisiaj skupimy się na tym, dlaczego badania satysfakcji są ważne.
Nic nie dzieje się bez przyczyny - jeśli widzisz, że Twoi Klienci uciekają do konkurencji lub gwiazdki na Twojej wizytówce Google spadają szybciej niż wskaźnik paliwa - reaguj! Przeprowadź ankietę online, wydrukuj ankietę i rozdaj swoim Klientom lub po prostu przeprowadź wywiad.
Nowy produkt - hit czy kit?
Chcesz wprowadzić na rynek mopa do podłóg z funkcją odtwarzania muzyki? Zamiast inwestować cały majątek w nowe technologiczne cudo, najpierw zastanów się czy:
- jest już taki produkt na rynku? (nie musisz szukać - nie ma, bo jeśli by był, to mielibyśmy go w naszym biurze),
- znajdziesz grupę pasjonatów, którzy śpiewają i tańczą przy zmywaniu podłóg (czy jest ktoś kto tego nie robi?!).
Tak naprawdę odpowiedź na wszystkie pytania znajdziesz przeprowadzając badanie marketingowe. Bez znaczenia czy wybierzesz ankietę i roześlesz ją do swoich Klientów, czy zaprosisz grupę osób do wspólnego sprzątania i tańczenia - tylko w taki sposób dowiesz się czy Twój nowy produkt jest w stanie zaistnieć na rynku i zaspokoić potrzeby konsumentów.
W ramach strategii marketingowej przeprowadzimy dla Ciebie badanie marketingowe - a jego cel i metodologię dobierzemy uwzględniając potrzeby Twojej marki. Co zyskujesz?
- jesteś o krok przed bezpośrednią konkurencją - znasz potrzeby Klientów, reagujesz i masz przewagę,
- poznajesz swoje słabe strony - wiesz, które elementy wymagają poprawy, a to już coś - teraz może być tylko lepiej.