Nie wiesz jak podnieść poziom sprzedaży w Twojej firmie? Odbiorcy rzadko zaglądają na Twoją stronę, a jeszcze rzadziej coś kupują? Sprawcami zamieszania mogą być niewłaściwy marketing i brak długoterminowego planu. Chcesz by Twój marketing zadziałał? Musisz być świadomy tego, do kogo kierujesz przekaz, co chcesz nim przekazać i co jest Twoim ostatecznym celem (jako marki), czyli gdzie chcesz się znaleźć za 5 czy 10 lat.
Pamiętaj - czas to pieniądz. Planuj etapy, jeden po drugim, dzięki temu nie stracisz setek godzin na poprawki swoich projektów, a zyskasz je na dalsze rozwijanie swojego biznesu. Zastanów się teraz, co daje Ci instrukcja obsługi dołączona do szafy Pax z Ikea…? Wiesz kiedy i jakie elementy ze sobą połączyć, aby całość działała bez zarzutów i obyło się bez nieprzyjemnych niespodzianek. Podobnie jest z działaniami marketingowymi. Musisz być świadomy mechanizmów, na jakich się opierają.
Po pierwsze - zaawansowana wiedza w zakresie cech i potrzeb swojego klienta. Musisz wiedzieć, jak wygląda jego proces decyzyjny, gdzie szuka informacji o produkcie czy usłudze. Co nim kieruje, gdy decyduje się na ofertę bądź co mu w niej nie odpowiada, kiedy ją odrzuca? Jeśli znasz swojego klienta, wiesz czego oczekuje, co mu się podoba i co go “boli”. Dzięki tej wiedzy możesz przygotować dopasowaną do klienta ofertę, a klient zyska poczucie, że wreszcie ktoś wie, jak mu pomóc.
Po drugie - solidnie wypracowany wizerunek firmy potwierdzony rzeczywistymi działaniami, czyli np. jeśli marka nazywa siebie innowacyjną, tę innowacyjność udowadnia. Na jej autentyczność wpływa także zachowanie pracowników względem klientów oraz cały system identyfikacji wizualnej. Jeśli na tym etapie coś ze sobą nie współgra, jedyne co zyskuje Twój marketing to kolejne przeszkody na drodze do zadowolenia klienta. Prawdziwą wizytówką Twojej firmy jest czytelna i estetyczna strona www z profesjonalnymi zdjęciami i dobrze napisanymi tekstami, a także firmowe konta w mediach społecznościowych (WAŻNE - prowadzone regularnie) i opinie klientów. Dzięki temu marka zyskuje wiarygodność w oczach odbiorców, a co za tym idzie - jest godna ich zaufania.
I po trzecie - przemyślane i zaplanowane działania, czyli wszystko co składa się na właściwe zarządzanie budżetem i cennym czasem. Aby uniknąć wydawania pieniędzy “w błoto” warto najpierw poukładać lejek sprzedażowy, przeprowadzić skrupulatną analizę konkurencji, prześledzić informacje zwrotne od klientów oraz sytuację rynkową. Dzięki tym danym Twoja marka zwiększy swoje szanse na trafienie do pożądanej grupy docelowej i spełnienie ich oczekiwań.
Na koniec bonus - jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu, w naszej zakładce Podcasty znajdziesz odcinek “Marketing - co każdy powinien o nim wiedzieć i dlaczego może nie działać w Twojej firmie?”. Posłuchaj i przekonaj się, czy działania marketingowe w Twojej firmie mają jasno postawione cele, czy może jest coś, co wymaga poprawy? Wszystkie odcinki naszych podcastów są dostępne na platformie Spotify, Youtube i Google Podcasts.