Powrót do artykułów

Brak czasu zabija Twoje media społecznościowe

29 lutego 2024

Z mediami społecznościowymi jest jak z pójściem na siłownię… Na początku czujemy ekscytację. Mamy ogromny zapał i milion pomysłów na minutę. Jesteśmy gotowi, żeby w końcu działać - zmotywowani i podekscytowani. Nie ma dla nas rzeczy niemożliwych - czujemy ten wiatr we włosach. Mamy taką moc, że zamiast 45 minut na orbitreku, chcemy ćwiczyć 3h i… jeszcze nam mało. Wymyślimy 100 postów na najbliższe trzy miesiące, nagramy rolki i będziemy systematycznie to wszystko publikować - najlepiej co dwa dni. Damy czadu! 

Mija dzień, drugi - idzie Ci całkiem nieźle. Ekscytacja nadal jest na wysokim poziomie - w sumie to nie możesz się doczekać, aż podzielisz się wszystkimi pomysłami z całym światem. Niestety sielanka trwa tylko chwilę - średnio około 3 miesiące. Po tym czasie rzeczywistość sprowadza Cię na ziemię. Wracają obowiązki - tu telefon, tu umowa, tu spotkanie - a jak wiadomo, obecni klienci są ważniejsi niż posty na LinkedIn czy Instagram.

W ten sposób cały misterny plan legł w gruzach. Dlaczego? Bo zarówno Ty, jak i reszta pracowników nie macie czasu na regularne publikacje. Czasem ktoś coś wrzuci, ale nie ma to nic wspólnego z regularnością. Przecież wiesz, że jeden zdrowy posiłek lub trening nie przyniesie efektów.

Na pocieszenie powiem, że nie jesteś sam. Większość naszych klientów ma ten sam problem. Działania marketingowe wymagają czasu. Tak jak z tą nieszczęsną siłownią - na efekty trzeba poczekać. Tym bardziej jeśli do tej pory prowadziłeś niezdrowy tryb życia. Jeśli profil świecił pustkami, to nie zbierzesz społeczności tydzień. Nie zbudujesz zaufania, nie przekonasz do siebie potencjalnych klientów. Naprawdę myślisz, że opublikujesz 3 posty i dzieje się magia? To wcale tak nie wygląda. A jak ktoś tak twierdzi to ściemnia.

Jeśli chcesz schudnąć lub zbudować masę to z trenerem personalnym zrobisz to szybciej. Zamiast szukać diet, ćwiczeń, instrukcji - On poda Ci wszystko na tacy. Robi to od lat - pomaga ludziom budować wymarzone sylwetki, wie co i jak. Podobnie jest z marketingiem i agencją… 

I owszem. Możesz się upierać, że zrobisz wszystko sam, jednak prędzej czy później inne obowiązki wejdą na wyższy plan. Musisz mieć kogoś od marketingu lub zatrudnić agencję - inaczej, skończy się jak zawsze.

Dlaczego nie chcesz oddać swoich mediów społecznościowych agencji marketingowej? Pozwól, że przytoczę argumenty naszych klientów - być może Twoje odczucia są podobne.

Jakaś tam agencja nie zna mojej firmy tak dobrze jak ja

Zgadza się - nikt nie zna Twojej marki lepiej niż Ty sam. To Ty ją zbudowałeś i byłeś na każdym jej etapie. Znasz ją od podszewki. Dlatego możesz przekazać tę wiedzę nam, a my to wszystko ładnie opowiemy. Wiemy jak mówić, żeby Twoi klienci chcieli słuchać. Robimy to od lat.

Jestem właścicielem, mam prawo wszystko kontrolować. Nikt nie zrobi tego lepiej

I będziesz! Wszystko co stworzymy - rolki czy posty będą wysyłane do akceptacji. Dostaniesz plan publikacji na cały miesiąc i cały czas będziesz trzymał rękę na pulsie. Nic nie zostanie opublikowane bez Twojej wiedzy.

Chcę mieć swój wkład w kreowaniu treści

Pamiętaj, że nie chcemy Cię odsunąć, tylko odciążyć. Podobnie jak Tobie, zależy nam na zwiększeniu rozpoznawalności Twojej marki i zaangażowania. Jeśli coś ciekawego wpadnie Ci do głowy, to o ile nie zaszkodzi to marce - wykorzystamy Twój pomysł.

Nie chcę znowu inwestować w działania, które nie przynoszą efektów 

A pomyślałeś o kosztach, jakie ponosisz tracąc czas na wymyślanie postów i niewykorzystanie potencjału Twoich kanałów.? Nasze działania zwiększą zainteresowanie Twoją marką a to, przełoży się na sprzedaż. Oczywiście nie wszystko od razu. 

Słowo końcowe

Przestań marzyć i zastanawiać się “co by było gdyby…” - ten etap masz już za sobą. Doskonale wiesz, że marketing to ciężki kawałek chleba, który pochłania sporo czasu. Zajmij się swoim biznesem, a marketing i profile w mediach społecznościowych zostaw nam. Z przyjemnością przejmiejmy Twojego Instagrama, Facebooka czy LinkedIna.

Do następnego!

Artykuły z tej samej kategorii

W jakie działania marketingowe inwestować, by liczyć zyski?

W jakie rozwiązania marketingowe zainwestować, żeby na tym zarobić i nie przepalić budżetu? Czy dobrym wizerunkiem można zarobić? Czy to pytanie pojawia się w Twojej głowie? Odkładasz swoją decyzję na czas bliżej nieokreślony? Jeśli to brzmi znajomo, mamy dla Ciebie kilka rad. Czy warto osobiście prowadzić marketing w firmie? Sąsiad polecał nakręcić promo video - […]
Przeczytaj

Brak czasu zabija Twoje media społecznościowe

Z mediami społecznościowymi jest jak z pójściem na siłownię… Na początku czujemy ekscytację. Mamy ogromny zapał i milion pomysłów na minutę. Jesteśmy gotowi, żeby w końcu działać - zmotywowani i podekscytowani. Nie ma dla nas rzeczy niemożliwych - czujemy ten wiatr we włosach. Mamy taką moc, że zamiast 45 minut na orbitreku, chcemy ćwiczyć 3h […]
Przeczytaj

Dlaczego klient ma kupić u Ciebie, a nie u konkurencji?

Powiedzmy, że prowadzisz sklep z elektroniką. Konkurencja jest ogromna - rynek jest wręcz przesycony asortymentem, który oferujesz. Klienci mają farta - mogą przebierać w produktach, porównywać ceny i wybierać najlepszą opcję dla siebie. Tutaj to oni są górą i to oni decydują do którego sklepu “wejdą”. Jak więc przekonasz potencjalnego Klienta, żeby wybrał właśnie Twoją […]
Przeczytaj