Powrót do artykułów

Po co mi strategia marketingowa, skoro sam sobie doskonale radzę?

11 stycznia 2024

Wyobraź sobie, że jesteś kapitanem statku i codziennie zmagasz się z jakimiś wyzwaniami. Fale, burze, awarie - dokładnie tak samo jak w czasie prowadzenia firmy. Wiadomo, wielu sytuacji nie da się przewidzieć, ale jeśli masz dobry statek, wiesz jak go prowadzić, jest zatankowany i nawigacja działa to jesteś na wygranej pozycji - bo jesteś przygotowany.

Zastanów się jak dużo czasu poświęciłeś na ustawienie żagli i wyszkolenie załogi, a ile na planowanie działań marketingowych? Nie chcę podważać Twoich umiejętności czy kompetencji, ale pamiętaj, że nawet najlepsi kapitanowie korzystają z mapy i nawigacji. Dzięki tym nim mogą skrócić trasę czy ominąć sztorm. Rozejrzyj się - najlepsi sportowcy też mają trenerów. Bez obaw, nie mam zamiaru przynudzać o skomplikowanych strategiach i wskaźnikach. Chcę Ci tylko pokazać, co tracisz.

Twoja firma to statek, który całkiem nieźle radzi sobie na wodzie, pokonujesz przeszkody i fale konkurencji… A co jeśli powiem Ci, że możesz bardziej precyzyjniej ustawić żagle i płynąć jeszcze szybciej? Oczywiście możesz działać bez strategii - przecież robisz to już tyle lat.  Teraz zatrzymajmy się na chwilę i sprawdźmy, co mogłoby się wydarzyć, gdybyś jednak miał strategię…

Oszczędzasz pieniądze

Wiesz kto jest Twoją grupą docelową i jak do niej dotrzeć. Komunikaty trafiają tylko do osób, które są potencjalnie zainteresowane Twoim produktem lub usługą - nie tracisz pieniędzy, na docieranie do wszystkich. Optymalizujesz budżet i eliminujesz nieefektywne kampanie. Skupiasz się na działaniach, które generują największe zyski.

Wyróżniasz się na tle konkurencji

Strategia pomaga Ci zbudować spójny wizerunek marki. Wszystko do siebie pasuje, identyfikacja wizualna oddaje wartości, którymi kieruje się Twoja firma. Budujesz zaufanie i lojalność wśród klientów. Stawiasz na trwałe relacje i wyróżniasz się na tle konkurencji.

Więcej zarabiasz

W strategii uwzględniamy wszystkie etapy ścieżki zakupowej klienta. W ten sposób możesz lepiej dopasować komunikację i zwiększyć konwersję. Więcej zakupów, więcej produktów w koszyku, więcej sprzedaży - kto by tak nie chciał?

Szybko reagujesz

Elastyczność strategii pozwala szybko reagować na zmieniające się warunki rynkowe, trendy i potrzeby klientów. 

Już płyniemy do brzegu

Do naszej agencji przychodzą różni klienci - czasem są to właściciele małych firm, które dopiero zaczynają. Innym razem przedsiębiorstwa z milionowymi obrotami. Jaki jest ich punkt wspólny? Świadomość, że czas, który poświęcają na samodzielne działania marketingowe mogli przeznaczyć na rozwijanie swojego biznesu.

Do następnego!

Artykuły z tej samej kategorii

W jakie działania marketingowe inwestować, by liczyć zyski?

W jakie rozwiązania marketingowe zainwestować, żeby na tym zarobić i nie przepalić budżetu? Czy dobrym wizerunkiem można zarobić? Czy to pytanie pojawia się w Twojej głowie? Odkładasz swoją decyzję na czas bliżej nieokreślony? Jeśli to brzmi znajomo, mamy dla Ciebie kilka rad. Czy warto osobiście prowadzić marketing w firmie? Sąsiad polecał nakręcić promo video - […]
Przeczytaj

Brak czasu zabija Twoje media społecznościowe

Z mediami społecznościowymi jest jak z pójściem na siłownię… Na początku czujemy ekscytację. Mamy ogromny zapał i milion pomysłów na minutę. Jesteśmy gotowi, żeby w końcu działać - zmotywowani i podekscytowani. Nie ma dla nas rzeczy niemożliwych - czujemy ten wiatr we włosach. Mamy taką moc, że zamiast 45 minut na orbitreku, chcemy ćwiczyć 3h […]
Przeczytaj

Dlaczego klient ma kupić u Ciebie, a nie u konkurencji?

Powiedzmy, że prowadzisz sklep z elektroniką. Konkurencja jest ogromna - rynek jest wręcz przesycony asortymentem, który oferujesz. Klienci mają farta - mogą przebierać w produktach, porównywać ceny i wybierać najlepszą opcję dla siebie. Tutaj to oni są górą i to oni decydują do którego sklepu “wejdą”. Jak więc przekonasz potencjalnego Klienta, żeby wybrał właśnie Twoją […]
Przeczytaj