Kiedy pytamy naszych klientów co chcieliby zmienić, to często - oprócz marketingu mówią o czasie. Chcieliby, żeby ich doba po prostu była dłuższa. Sam wiesz, ile obowiązków generuje własna firma. Spotkania, telefony, zatwierdzanie dokumentów... Gdyby tego było mało to jeszcze jest ten nieszczęsny marketing - czyli zmora wszystkich przedsiębiorców. Trzeba wydawać pieniądze, a na efekty czekać… Ale tak jak we wszystkim - masz wybór. Możesz zajmować się tym sam lub skorzystać z pomocy agencji marketingowej. Co jest lepsze? Na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi - oba rozwiązania mają zarówno wady, jak i zalety - ja Ci je zaraz przedstawię.
Jeśli robisz marketing sam
Masz kontrolę nad wszystkimi działaniami. Decyzje podejmujesz sam, nie musisz nikogo słuchać i z nikim się konsultować jeśli chcesz zrealizować jakiś pomysł. Działania dopasowujesz do aktualnej sytuacji na rynku. Jesteś kowalem własnego losu - masz czas to publikujesz, nie masz - to nie. Kto by tak nie chciał?!
Wydajesz mniej pieniędzy - bo przecież wiesz ile możesz i ile chcesz zainwestować. Sam odpowiadasz za treści, grafiki i kampanie więc ta opcja rzeczywiście może generować oszczędności. Warto jednak dłużej się nad tym zastanowić - bo może gdybyś inwestował więcej, to efekty byłyby lepsze?
Znasz branżę jak nikt inny - pracujesz w niej od lat i wiesz, co jest dla niej najlepsze. Wiesz co działa, czego potrzebują klienci i czego się obawiają. Znasz wartość swojego produktu (lub usługi) i tylko Ty wiesz jak go promować.
Czas na marketing z agencją
Oszczędzasz czas! Zlecasz zadania agencji, a Ty w tym czasie możesz zająć się rozwojem swojego biznesu. Nie musisz śledzić najnowszych trendów - agencja robi wszystko za Ciebie.
Korzystając z pomocy specjalistów masz dostęp do ich wiedzy i doświadczenia. To profesjonaliści, którzy przez lata wypracowali techniki skutecznego marketingu. Znają wszystkie tajniki i triki, potrafią dostosować strategię do unikalnych potrzeb Twojego biznesu - bez względu na branżę.
Pracownicy agencji są na bieżąco z najnowszymi trendami. Mają świeże spojrzenie i wiedzą, co będzie przyciągało Twoich potencjalnych klientów. Dobrzy marketingowcy sypią pomysłami jak z rękawa. Nie zauważyłeś? Widocznie jeszcze na takich nie trafiłeś.
Słowo końcowe
Jako pracownik agencji powinnam przekonywać Cię do współpracy z nami - jednak tak nie będzie. Sam dobrze wiesz, co jest dla Ciebie lepsze. Ja mogę tylko pokazać Ci kierunki. Być może tracisz czas i pieniądze na działania, które nie przynoszą efektów, a może radzisz sobie z tym całkiem nieźle. Wiadomo, każdy chciałby szybko i tanio, jednak jeśli mówimy o marketingu i budowaniu zaufania wśród klientów to tutaj się tak nie da (a jeśli ktoś tak twierdzi, to ściemnia). Odpowiednia strategia marketingowa może być ogromnym wsparciem dla sprzedaży, a współpracując z nami możesz się o tym przekonać.