Powrót do artykułów

Samodzielny marketing czy agencja? Co będzie lepsze dla Twojego biznesu?

12 grudnia 2023

Kiedy pytamy naszych klientów co chcieliby zmienić, to często - oprócz marketingu mówią o czasie. Chcieliby, żeby ich doba po prostu była dłuższa. Sam wiesz, ile obowiązków generuje własna firma. Spotkania, telefony, zatwierdzanie dokumentów... Gdyby tego było mało to jeszcze jest ten nieszczęsny marketing - czyli zmora wszystkich przedsiębiorców. Trzeba wydawać pieniądze, a na efekty czekać… Ale tak jak we wszystkim - masz wybór. Możesz zajmować się tym sam lub skorzystać z pomocy agencji marketingowej. Co jest lepsze? Na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi - oba rozwiązania mają zarówno wady, jak i zalety - ja Ci je zaraz przedstawię.

Jeśli robisz marketing sam

Masz kontrolę nad wszystkimi działaniami. Decyzje podejmujesz sam, nie musisz nikogo słuchać i z nikim się konsultować jeśli chcesz zrealizować jakiś pomysł. Działania dopasowujesz do aktualnej sytuacji na rynku. Jesteś kowalem własnego losu - masz czas to publikujesz, nie masz - to nie. Kto by tak nie chciał?!

Wydajesz mniej pieniędzy - bo przecież wiesz ile możesz i ile chcesz zainwestować. Sam odpowiadasz za treści, grafiki i kampanie więc ta opcja rzeczywiście może generować oszczędności. Warto jednak dłużej się nad tym zastanowić - bo może gdybyś inwestował więcej, to efekty byłyby lepsze?

Znasz branżę jak nikt inny - pracujesz w niej od lat i wiesz, co jest dla niej najlepsze. Wiesz co działa, czego potrzebują klienci i czego się obawiają. Znasz wartość swojego produktu (lub usługi) i tylko Ty wiesz jak go promować.

Czas na marketing z agencją

Oszczędzasz czas! Zlecasz zadania agencji, a Ty w tym czasie możesz zająć się rozwojem swojego biznesu. Nie musisz śledzić najnowszych trendów - agencja robi wszystko za Ciebie.

Korzystając z pomocy specjalistów masz dostęp do ich wiedzy i doświadczenia. To profesjonaliści, którzy przez lata wypracowali techniki skutecznego marketingu. Znają wszystkie tajniki i triki, potrafią dostosować strategię do unikalnych potrzeb Twojego biznesu - bez względu na branżę. 

Pracownicy agencji są na bieżąco z najnowszymi trendami. Mają świeże spojrzenie i wiedzą, co będzie przyciągało Twoich potencjalnych klientów. Dobrzy marketingowcy sypią pomysłami jak z rękawa. Nie zauważyłeś? Widocznie jeszcze na takich nie trafiłeś.

Słowo końcowe

Jako pracownik agencji powinnam przekonywać Cię do współpracy z nami - jednak tak nie będzie. Sam dobrze wiesz, co jest dla Ciebie lepsze. Ja mogę tylko pokazać Ci kierunki.  Być może tracisz czas i pieniądze na działania, które nie przynoszą efektów, a może radzisz sobie z tym całkiem nieźle. Wiadomo, każdy chciałby szybko i tanio, jednak jeśli mówimy o marketingu i budowaniu zaufania wśród klientów to tutaj się tak nie da (a jeśli ktoś tak twierdzi, to ściemnia). Odpowiednia strategia marketingowa może być ogromnym wsparciem dla sprzedaży, a współpracując z nami możesz się o tym przekonać.

Artykuły z tej samej kategorii

W jakie działania marketingowe inwestować, by liczyć zyski?

W jakie rozwiązania marketingowe zainwestować, żeby na tym zarobić i nie przepalić budżetu? Czy dobrym wizerunkiem można zarobić? Czy to pytanie pojawia się w Twojej głowie? Odkładasz swoją decyzję na czas bliżej nieokreślony? Jeśli to brzmi znajomo, mamy dla Ciebie kilka rad. Czy warto osobiście prowadzić marketing w firmie? Sąsiad polecał nakręcić promo video - […]
Przeczytaj

Brak czasu zabija Twoje media społecznościowe

Z mediami społecznościowymi jest jak z pójściem na siłownię… Na początku czujemy ekscytację. Mamy ogromny zapał i milion pomysłów na minutę. Jesteśmy gotowi, żeby w końcu działać - zmotywowani i podekscytowani. Nie ma dla nas rzeczy niemożliwych - czujemy ten wiatr we włosach. Mamy taką moc, że zamiast 45 minut na orbitreku, chcemy ćwiczyć 3h […]
Przeczytaj

Dlaczego klient ma kupić u Ciebie, a nie u konkurencji?

Powiedzmy, że prowadzisz sklep z elektroniką. Konkurencja jest ogromna - rynek jest wręcz przesycony asortymentem, który oferujesz. Klienci mają farta - mogą przebierać w produktach, porównywać ceny i wybierać najlepszą opcję dla siebie. Tutaj to oni są górą i to oni decydują do którego sklepu “wejdą”. Jak więc przekonasz potencjalnego Klienta, żeby wybrał właśnie Twoją […]
Przeczytaj